Udvalgte referencer
Den nye Storstrømsbro
Projektet
Vejdirektoratet bygger en ny Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster via Masnedø. Broen bliver ca. 4 km lang og er Danmarks tredje største bro efter Øresundsbroen og Storebæltsbroen.
Broen forventes at være klar til biltrafikken i 2022 og jernbanetrafikken i 2023.
Den samlede pris for projektet med nedrivning af den eksisterende Storstrømsbro er ca. 4,1 mia. kr.
Det er det italienske joint venture, SBJV, der bygger broen for den danske stat.
Den nye Storstrømsbro. Foto: Vejdirektoratet
Ydelser
I 2017 udbød Vejdirektoratet rådgivningsarbejder omfattende ”Independent Check and Engineering Services”, som blev vundet af et joint venture bestående af Schlaich Bergermann Partner Gmbh (Stuttgartt), MGC (Stuttgartt) og Arenas & Asociados, S.L.P. (Madrid), som sammen formede et rådgiver joint venture. Vi er underrådgiver i dette joint venture.
Vores opgaver omfatter bl.a. 3. parts validering af entreprenørens projekt for landanlæg, herunder underføringer nær landfæstet på hhv. Falster og Masnedø, ca. 600 m støttevægge, samt landfæsterne på den nye Storstrømsbro.
Kunde
BJV SBP-MGC-A&A for Vejdirektoratet
Projektperiode
2017-2022
E8001 Stationsarbejder
Projektet
Stationsentreprisen indeholder omfattende perronarbejder på Glumsø, Lundby, Nr. Alslev, Eskilstrup, Vordingborg og Nykøbing Falster stationer, herunder nye perroner inkl. udstyr, nye fodgængerbroer, trapper, elevatorer samt støjskærme.
Stationsarbejderne forventes afsluttet i 2021.
Vordingborg Station, broløft
Vordingborg Station, efter afsluttede arbejder
Vordingborg Station, Banedanmarks rendering baseret på vores 3D-modeller
Ydelser
Detailprojektering af nye perronbroer på Glumsø St., Lundby st., Vordingborg St., Nørre Alslev St. og Eskilstrup St. Endvidere detailprojektering af ståldæk for nyt serviceområde på Vordingborg St. Endelig detailprojektering af støjskærme på Vordingborg Station og Nykøbing Falster Station.
Kunde
Barslund A/S for Banedanmark
Projektperiode
2017-2021
Holstebromotorvejen, entreprise 6714.002
Projektet
Holstebromotorvejen bliver omkring 40 km lang. Linjeføringen går fra Holstebro N (rute 11) til Sinding nordvest for Herning og videre frem til Snejbjerg, hvor motorvejen kobles sammen med den eksisterende motortrafikvej (rute 15) syd om Herning.
Anlægsarbejdet opdeles i et antal entrepriser, hvoraf totalentreprisen 6714.002 Holstebro-Aulum er en af dem.
Overføring af Skivevej
Ydelser
Som rådgiver for Barslund A/S detailprojekterede vi broen som fører Skivevej over motorvejen (80 m) og broen som fører Mosebyvej over motorvejen (60 m). Motorvejsstrækningen åbnede for trafik i september 2018.
Kunde
Barslund A/S (totalentreprenør for Vejdirektoratet)
Projektperiode
2016-2018
Belvedere Bro
Projektet
Som en del af den nye Havnering, bygger Københavns Kommune en bro over Belvederekanalen i bydelen Enghave Brygge. Med broen over Belvederekanalen bindes det nye byområde sammen med resten af København mod nord og Sluseholmen og Teglholmen mod syd. Broen er tegnet af SLA arkitekter. Rækværket giver broen et udtryk, som en fugls vingeslag.
Broen er 25 m lang inkl. landfæster, og har en samlet bredde inkl. brovinger (rækværk) på ca. 6 m. Det fri spænd over kanalen er 19 m.
Brodrageren udføres som en lukket stålkasse, understøttet på de 4 borede pæle.
Belvedere Bro
Montage af Belvedere Bro
Belvedere Bro åbning
Ydelser
Vi har forestået hovedprojektet, hvilket indebærer detailprojektering af fundering, bro, ramper, belægninger og udstyr. Broen blev åbnet i efteråret 2016.
Kunde
Københavns Kommune
Projektperiode
2015-2016
København-Ringsted, TP20
Projektet
Banedanmark er i gang med at anlægge en ny dobbeltsporet jernbane mellem København og Ringsted via Køge. Det omfattende anlægsarbejde er opdelt i 13 entreprisepakker, hvoraf TP20 er én af disse pakker som bl.a. indeholder udførelsen af en banebro over Vejle Å ved Vallensbæk Sø og permanent spuns langs banen.
Ydelser
Som rådgiver for CG Jensen har vi detailprojekteret permanent spuns langs banen ved Vallensbæk Torvevej, samt forankrede indfatningsvægge i forbindelse med banebroen ved Vallensbæk Sø.
Kunde
CG Jensen A/S
Projektperiode
2015-2016
Vej- og stibroer – Arken, Kunstens Ø
Projektet
I forbindelse med fornyelse af landskabet omkring Kunstmuseet Arken, etableres en lagune og permanent spuns, således at området omkring museet omdannes til en ø. Denne skal derfor forbindes med omgivelserne ved etablering af 5 nye broer, 3 vejbroer og 2 stibroer.
Ydelser
Vi leverer ydelser omfattende detailprojektering, tegninger og projektopfølgning af samtlige broer i forbindelse med projektet. Dette inkluderer projektering af bærende beton- stål- og træelementer samt fundering ved brug af pæle og spuns. Derudover har vi været involveret i tilbudsfasen med konceptudvikling og optimering af broerne.
Kunde
Barslund A/S
Projektperiode
2014-2015
Buebroer – Renovering og omisolering
Projektet
Dette projekt omhandler 2 buebroer i beton inkl. fløjvægge. Den ene buebro, Slotsherrens Bro, har en samlet længde på ca. 25 m og spænder 6 m over Harrestrup Å. Den anden bro spænder ca. 22 m mellem buefundamenterne over Fæstningskanalen. Der skal udføres et projekt for total omisolering af konstruktionerne, samt omfattende betonreparationer på selve buekonstruktionen samt dele af fløjvæggene.
Begge projekter skal igennem en tilgængeligheds- og traffiksikkerhedsrevision.
Ydelser
Vi leverer ydelser omfattende projektforslag samt for- og hovedprojekt for en total omisolering af hhv. broen over Harrestrup Å, opført i 1926 og broen over Fæstningskanalen opført i 1927. Der skal i denne forbindelse udarbejdes et fuldt udbudsmateriale for begge bygværker. Herudover skal vi også levere et projektforslag til en total udskiftning af broerne med nye broer.
Kunde
Københavns Kommune
Projektperiode
2015-2016
Christianshavns Kanal, Brygge
Projektet
I forbindelse med byfornyelsen af Christianshavns Torv, etablerer Københavns
Kommune en ny træbrygge i azobé i Christianshavns Kanal.
Træbryggen etableres som en 17 m lang pælefunderet brygge i tropisk hårdttræ,
azobé. Bryggen placeres op ad det eksisterende bolværk, og der etableres endvidere en trappenedgang med tilhørende repos.
Ydelser
Vi har fungeret som totalrådgiver og har stået for rådgivning og udarbejdelse af disposions- og projektforslag, hovedprojekt og projektopfølgning.
Desuden har vi også bidraget med rådgivning i udbudsfasen med udvælgelse
af entreprenør og kontrahering.
Projekteringen og planlægningen af projektet har været en kompleks opgave, hvor mange interessenter skulle indrages, herunder By & Havn, Søfartsstyrelsen, Metroselskabet og virksomhederne der varetager driften af kanalrundfarten.
Kunde
Københavns Kommune
Projektperiode
2014-2015
Ledige stillinger
Vi har travlt og leder efter nye kollegaer. Se ledige stillinger